Je salarisadministratie uitbesteden aan KEKZ, het loont!
Onze salarisadministratie is, net als onze andere diensten, helemaal ingericht voor de kinderopvang. Of je nu drie medewerkers hebt of vijfhonderd, we zorgen ervoor dat jouw salarisadministratie in goede handen is. Dus ben je op zoek naar een bureau met kennis van de kinderopvang en een persoonlijke aanpak? Kies dan voor KEKZ!
Salarisadministratie die aansluit bij jouw wensen
Geen organisatie is hetzelfde. Je hebt dus ongetwijfeld je eigen wensen voor de salarisadministratie. Heb je zelf geen salarisexpertise in huis, maar wil je wel dat je salarisadministratie professioneel verzorgd wordt? Dan ben je bij KEKZ aan het juiste adres. Wij zorgen voor het volgende:
- Je salarisadministratie wordt ingericht volgens de actuele cao kinderopvang (dus met de juiste inschaling, reiskostenregeling, eindejaarsuitkering, etc.)
- We onderhouden je bedrijfs-, salaris- en HR-instellingen (bijvoorbeeld reserveringen, WGA-percentages, eigen afspraken over reiskosten, etc.)
- We controleren en verwerken de mutaties die je bij ons aanlevert
- We verwerken en controleren de salarisrun
- We zorgen ervoor dat je zelf de betaling kunt doen en je medewerkers kunt informeren
- We geven je eigen financiële administratie of je administratiekantoor toegang tot de relevante gegevens in het portaal
- We informeren ook de Belastingdienst, PFZW (pensioenfonds) en het PAWW, de factuur die hieruit volgt kun je vervolgens zelf betalen
Je hoeft dus zelf alleen mutaties en uren aan te leveren, de salarissen van je medewerkers te betalen en je medewerkers te informeren, verder regelen wij alles voor je. Ideaal als je ervoor kiest je salarisadministratie uit te besteden.
Je eigen basis HR omgeving
KEKZ verzorgt dus je salarisadministratie. En het fijne is dat je met de gegevens die we daarvoor hebben ingevoerd ook meteen de basis hebt voor een goede personeelsadministratie. Wij zorgen voor de basisinrichting van je HR omgeving, die je vervolgens zelf kunt vullen en verder in kunt richten naar jouw wensen. Je doet dat in een beveiligde online omgeving die 24/7 beschikbaar is. Wat houdt dat precies in?
- Je kunt alle belangrijke documenten zoals contracten, diploma’s en VOG’s in je eigen digitale dossier plaatsen
- Je bepaalt daarna zelf welke medewerkers binnen dit dossier toegang hebben tot welke gegevens
- Je kunt hier ook eenvoudig je verzuim registreren, zodat je meldingen in verband met de Wet van Poortwachter ontvangt. Ook een koppeling met de Arbodienst is mogelijk
- Medewerkers kunnen digitaal verlof aanvragen, waarna jij de verlofaanvragen van je medewerkers eenvoudig en snel kunt registreren en verwerken
- Je kunt zelf signalen instellen, zodat je nooit meer een contractverlenging, jubileum of belangrijke P&O taken vergeet
Wat zit er in de basis HR omgeving?
KEKZ richt een basis HR omgeving in met de volgende functionaliteit:
- Digitaal dossier, waarin jij als klant zelf het volgende per medewerker kan doen:
- Belangrijke documenten (zoals contracten, diploma’s, kopie ID bewijs en VOG’s et cetera) in het dossier van de medewerker plaatsen
- Digitaal portaal voor medewerkers, waarin medewerkers zelf het volgende kunnen doen:
- Loonstroken en jaaropgaves inzien en downloaden
- Persoonlijke gegevens aanpassen of wijzigingen doorgeven
- Verlof aanvragen (je medewerkers hebben dus inzicht in hun verlofsaldo)
- Declaraties indienen
- Toegang tot eigen medewerkers-dossier (jij bepaalt welke documenten uit het dossier te zien zijn voor een medewerker)
- Signalering voor contractverlenging, einde proeftijd, oproepkracht twaalf maanden in dienst (wet WAB), jubilea, verjaardagen, verzuimsignalen Wet Poortwachter, mogelijkheid tot toevoegen van eigen actiepunten
- Verlofregistratie: volgens cao ingericht (vakantie-uren en verlofbudget-uren) en met mogelijkheid tijd voor tijd hierin op te nemen
- Verzuimregistratie (inclusief benodigde UWV-formulieren en signalen ten behoeve van de Wet Poortwachter)
- Standaard rapportages, waaronder:
- Overzicht personeel en contracten
- Verlofoverzicht
- Verzuimoverzicht
- Werkgeverskosten per afdeling, kostenplaats, medewerker et cetera
- Headcount (FTE-rapportage per bedrijf, afdeling en kostenplaats)
- Maandelijks overzicht werkkostenregeling met beschikbare vrije ruimte
Een vast tarief per salarisstrook
Voor de salarisverwerking betaal je een vast bedrag van € 20,- per loonstrook per maand exclusief BTW. Dit bedrag is inclusief:
-
- Toevoegen van nieuwe medewerkers
- Verwerken van aangeleverde mutaties
- Pro forma berekeningen
- Loon-, pensioen- en PAWW aangiftes
- Maandelijkse journaalpost, inclusief eventuele doorbelasting naar andere locaties en opvangvormen
- Beantwoorden van vragen van directie, managers en medewerkers door onze salarisadministrateurs
- Verwerken van vragen over loonbeslagen en dergelijke
- Opstellen van werkgeversverklaringen
- Het leveren van gevraagd en ongevraagd advies over voorwaarden voor medewerkers, fiscale mogelijkheden binnen de kaders van de cao kinderopvang, et cetera
De inrichtingskosten worden bepaald per organisatie. Dit is afhankelijk van het aantal BV’s en het aantal medewerkers.
Je kan vrijblijvend een offerte aanvragen, waarin we deze eenmalige kosten voor je berekenen.
Persoonlijke aanpak
KEKZ medewerkers hebben een persoonlijke aanpak; klanten van KEKZ bellen niet naar een helpdesk, maar naar een bekende KEKZ medewerker, die weet wat er binnen de organisatie speelt. Je hebt dus eigenlijk je eigen salarisadministrateur op afstand.
Wil je er zeker van zijn dat jouw salarissen elke maand kloppen en jouw salarisadministratie volgens de laatste CAO Kinderopvang en wet- en regelgeving geregeld is? En dat je altijd de juiste afdracht van premies en belastingen doet? Besteed dan jouw salarisadministratie uit aan KEKZ.
Neem voor meer informatie en mogelijkheden over salarisadministratie contact met ons op via mailons@kekz.nl of 070-2055768.
Aanvullende diensten
Naast het verzorgen van de salarisadministratie, kan KEKZ optioneel ook de volgende administratieve (HR) taken verzorgen:
- Aanpassen van reiskosten bij verzuim langer dan zes weken of bij zwangerschapsverlof
- Loonkorting toepassen bij verzuim langer dan zes maanden, uitvraag met betrekking tot re-integratietoeslag
- Inrichten van op maat gemaakte HR workflows (bijvoorbeeld workflow arbeidsovereenkomst nieuwe medewerker, wijziging arbeidsovereenkomst, studieovereenkomst; mogelijkheid tot digitaal ondertekenen van deze overeenkomsten)
- Koppeling naar de Arbodienst
Hier hanteren we een uurtarief voor, heb je interesse in deze optie, geef het aan dan maken we een vrijblijvende offerte voor je.
Samenwerking KidsKonnect
Wij zijn altijd op zoek naar mogelijkheden om onze klanten nog beter van dienst te kunnen zijn. Onze samenwerking met KidsKonnect is daar een voorbeeld van. Voor KidsKonnect klanten die werken met Portabase of Flexkids kunnen we een koppeling realiseren tussen de personeelsplanning en Nmbrs. Zo worden de uren van je medewerkers elke maand automatisch ingelezen in onze salarisadministratie. Dat scheelt jou weer werk.
Wil je weten met welke software pakketten we nog meer een koppeling kunnen realiseren? Neem dan contact met ons op via mailons@kekz.nl of 070-2055768.