Je kinderopvang salarisadministratie uitbesteden aan KEKZ loont!

Ben je voor het uitbesteden van jouw salarisadministratie op zoek naar een ervaren bureau met kennis van de kinderopvang? En het liefst met een persoonlijke aanpak? Dan is KEKZ salarisadministratie de juiste keuze voor jou.

Onze salarisadministratie is, net als onze andere diensten, volledig ingericht en gespecialiseerd in de kinderopvang. Onze salarisadministrateurs zorgen ervoor dat jouw salarisadministratie in goede handen is.

Elke organisatie heeft haar eigen unieke behoeften, en dat begrijpen wij als geen ander. Heb je als kinderopvangorganisatie zelf geen salarisadministratie in huis? Maar wil je dit wel uitbesteden aan professionele salarisadministrateurs? Dan ben je bij KEKZ aan het juiste adres.

Dit mag je verwachten van onze kinderopvang salarisadministrateurs:

  • Je salarisadministratie richten wij in volgens de actuele CAO Kinderopvang. Je moet daarbij denken aan de juiste inschaling, reiskostenregeling of een eindejaarsuitkering
  • We onderhouden je bedrijfs-, salaris- en HR-instellingen, zoals reserveringen, WGA-percentages of eigen gemaakt afspraken over reiskosten
  • We controleren en verwerken mutaties die je bij ons aanlevert
  • We verwerken en controleren de salarisrun
  • We zorgen ervoor dat je zelf betalingen kunt doen en je medewerkers hierover kunt informeren
  • We geven je eigen financiële administratie of je administratiekantoor toegang tot de relevante gegevens in het portaal
  • We informeren de Belastingdienst, het PFZW pensioenfonds en het PAWW. Facturen die hieruit volgen kun je vervolgens zelf voldoen

Dit blijft er voor jou over

Als kinderopvangorganisatie hoef je dus eigenlijk alleen nog maar mutaties en uren aan te leveren, de salarissen van je medewerkers te betalen en je medewerkers hierover te informeren. De rest? Dat regelen wij!

Als KEKZ voor jouw kinderopvang salarisadministratie verzorgt, dan heb je direct de basis voor een goede personeelsadministratie. Wij zorgen namelijk voor de basisinrichting van je HR-omgeving. Deze kun je dan vervolgens zelf vullen met overige gegevens en volledig inrichten naar jouw wensen. Deze beveiligde online omgeving is 24/7 beschikbaar.

Wat houdt dat precies in?

  • Je kan alle belangrijke documenten zoals contracten, diploma’s en VOG’s in je eigen digitale dossier plaatsen
  • Je bepaalt zelf welke medewerkers binnen dit dossier toegang hebben tot welke gegevens
  • Je kan hier ook eenvoudig verzuim registreren. Hierdoor ontvang je niet alleen meldingen in verband met de Wet Poortwachter, ook is een koppeling met de Arbodienst mogelijk
  • Medewerkers kunnen digitaal verlof aanvragen, waarna jij de verlofaanvragen eenvoudig en snel kan registreren en verwerken
  • Je kunt zelf signalen instellen, zodat je nooit meer belangrijke P&O-taken, een contractverlenging of een jubileum vergeet

Onze kinderopvang salarisadministratie richt een basis HR-omgeving in met de volgende functionaliteiten:

  • Digitaal dossier voor de klant
    • In dit dossier kun jij per medewerker belangrijke documenten plaatsen. Bijvoorbeeld contracten, diploma’s, een kopie van het ID bewijs of VOG’s.
  • Digitaal portaal voor medewerkers. Zij kunnen hierin:
    • Loonstroken en jaaropgaven inzien en downloaden
    • Persoonlijke gegevens aanpassen of wijzigingen doorgeven
    • Verlof aanvragen of hun verlofsaldo inzien
    • Declaraties indienen
    • Toegang tot eigen dossier. Jij als klant bepaalt welke documenten uit het dossier te zien zijn voor de medewerker
  • Signalering voor contractverlenging, einde proeftijd, oproepkracht twaalf maanden in dienst (wet WAB), jubilea, verjaardagen of verzuimsignalen Wet Poortwachter. Ook is er een mogelijkheid tot het toevoegen van eigen actiepunten
  • Verlofregistratie ingericht volgens CAO (vakantie-uren en verlofbudget-uren) en met mogelijkheid om hier tijd voor tijd in op te nemen
  • Verzuimregistratie (inclusief benodigde UWV-formulieren en signalen ten behoeve van de Wet Poortwachter)
  • Standaardrapportages, waaronder:
    • Overzicht personeel en contracten
    • Verlofoverzicht
    • Verzuimoverzicht
    • Werkgeverskosten per afdeling, kostenplaats, medewerker et cetera
    • Headcount (FTE-rapportage per bedrijf, afdeling en kostenplaats)
    • Maandelijks overzicht werkkostenregeling met beschikbare vrije ruimte

Kinderopvang salarisadministratie bij KEKZ

Voor het uitbesteden van jouw salarisadministratie betaal je een vast bedrag. Dit bedrag is inclusief:

  • Toevoegen van nieuwe medewerkers
  • Verwerken van aangeleverde mutaties
  • Pro forma berekeningen
  • Loon-, pensioen- en PAWW aangiftes
  • Maandelijkse journaalpost, inclusief eventuele doorbelasting naar andere locaties en opvangvormen
  • Beantwoorden van vragen van directie, managers en medewerkers door onze salarisadministrateurs
  • Verwerken van vragen over loonbeslagen en dergelijke
  • Opstellen van werkgeversverklaringen
  • Het leveren van gevraagd en ongevraagd advies over voorwaarden voor medewerkers, fiscale mogelijkheden binnen de kaders van de cao kinderopvang, et cetera.

De inrichtingskosten verschillen per organisatie en zijn afhankelijk van het aantal BV’s en het aantal medewerkers. Vraag vrijblijvend een offerte aan, waarin we deze eenmalige kosten voor je berekenen.

Je eigen salarisadministrateur op afstand

Als je kiest voor salarisadministratie via KEKZ, dan kies je voor gespecialiseerde kinderopvang salarisadministrateurs. Onze administrateurs weten wat er binnen de organisatie speelt en werken door middel van een persoonlijke aanpak. Bel je als klant naar de salarisadministratie van KEKZ? Dan bel je niet met een helpdesk, maar naar een medewerker die je kent. Je eigen salarisadministrateur op afstand

Ga voor zorgeloze kinderopvang salarisadministratie met KEKZ

Wil je er zeker van zijn dat jouw salarissen elke maand kloppen? Dat jouw kinderopvang salarisadministratie volgens de laatste CAO en wet- en regelgeving geregeld is? En dat je altijd de juiste afdracht van premies en belastingen doet? Besteed dan jouw salarisadministratie uit aan KEKZ!

Neem voor meer informatie en mogelijkheden over salarisadministratie contact met ons op via mailons@kekz.nl of 070-2055768.

Aanvullende diensten

Naast het verzorgen van kinderopvang salarisadministratie, kan KEKZ optioneel ook de volgende administratieve (HR) taken verzorgen:

  • Aanpassen van reiskosten bij verzuim langer dan zes weken of bij zwangerschapsverlof
  • Loonkorting toepassen bij verzuim langer dan zes maanden, uitvraag met betrekking tot re-integratietoeslag
  • Inrichten van op maat gemaakte HR workflows. Bijvoorbeeld een workflow arbeidsovereenkomst nieuwe medewerker, wijziging arbeidsovereenkomst, studieovereenkomst met de mogelijkheid tot digitaal ondertekenen van deze overeenkomsten
  • Koppeling naar de Arbodienst

Voor deze aanvullende diensten hanteren onze salarisadministrateurs een uurtarief. Heb je interesse in één van deze aanvullende diensten? Neem contact met ons op voor een vrijblijvende offerte.

Samenwerking KidsKonnect

Wij zijn altijd op zoek naar mogelijkheden om onze klanten nóg beter van dienst te kunnen zijn. Onze samenwerking met KidsKonnect is daar een goed voorbeeld van. Voor KidsKonnect klanten die werken met Portabase of Flexkids kunnen we een koppeling realiseren tussen de personeelsplanning en Nmbrs. Zo worden de uren van je medewerkers elke maand automatisch ingelezen in onze salarisadministratie. Dat scheelt jou weer werk.

Wil je weten met welke software pakketten we nog meer een koppeling kunnen realiseren? Neem dan contact met ons op via mailons@kekz.nl of 070-2055768.

Zorgeloze salarisadministratie door een kinderopvang specialist

  • Wij zijn volledig gericht op de kinderopvang en weten daardoor exact wat er nodig is om de salarisadministratie voor kinderopvangorganisaties foutloos en volgens de laatste wet- en regelgeving in te richten en te organiseren. Dat geeft jou als klant van KEKZ zekerheid en vertrouwen.
  • KEKZ stemt het salarisproces volledig af op jouw wensen. Zo weet je zeker dat de salarissen betaald worden op het moment dat jij dat wil en krijg je voor jou relevante rapportages en informatie.
  • We zorgen niet alleen voor de salarisverwerking, je krijgt ook toegang tot een digitale omgeving waar je je personeelsadministratie in kan verzorgen.
  • KEKZ is een sparringpartner voor je HR- en financiële medewerkers. Onze kinderopvang salarisadministrateurs helpen je graag bij advies wil over financiële vraagstukken of als je vragen hebt over fiscale mogelijkheden binnen de kaders van de CAO Kinderopvang.

Maandelijks eenvoudig je salarissen laten verwerken

Maandelijks lever je jouw mutaties en goedgekeurde uren aan, die wij vervolgens verwerken in onze salarisadministratie. Heel eenvoudig.

Hebben we de salarisverwerking afgerond? Dan ontvang je van ons een overzicht van alle betaalde salarissen en een loonjournaalpost ten behoeve van jouw financiële administratie. Zo heb je maandelijks een helder overzicht van je loonkosten.

En hebben jij of je medewerkers vragen over hun salaris? Dan kunnen ze daarvoor altijd rechtstreeks bij onze salarisadministrateurs terecht.

Specialistische kinderopvang salarisadministratie

En dat alles voor een vast tarief per maand!

Interesse? Neem contact met ons op via e-mail mailons@kekz.nl of bel naar 070-2055768.