Je salarisadministratie uitbesteden aan KEKZ loont!

Onze salarisadministratie is, net als onze andere diensten, helemaal ingericht voor de kinderopvang. Wij zorgen ervoor dat jouw salarisadministratie in goede handen is. Dus ben je op zoek naar een bureau met kennis van de kinderopvang en een persoonlijke aanpak? Dan is KEKZ de juiste keuze voor jou.

Elke organisatie heeft haar eigen unieke behoeften, en wij begrijpen dat als geen ander. Heb je zelf geen salarisexpertise in huis, maar wil je wel een professionele salarisadministratie? Dan ben je bij KEKZ aan het juiste adres. Dit mag je allemaal van ons verwachten:

  • je salarisadministratie richten wij in volgens de actuele cao kinderopvang (dus met de juiste inschaling, reiskostenregeling, eindejaarsuitkering et cetera)
  • we onderhouden je bedrijfs-, salaris- en HR-instellingen (bijvoorbeeld reserveringen, WGA-percentages, eigen afspraken over reiskosten, et cetera)
  • we controleren en verwerken de mutaties die je bij ons aanlevert
  • we verwerken en controleren de salarisrun
  • we zorgen ervoor dat je zelf de betaling kunt doen en je medewerkers kunt informeren
  • we geven je eigen financiële administratie of je administratiekantoor toegang tot de relevante gegevens in het portaal
  • we informeren ook de Belastingdienst, PFZW (pensioenfonds) en het PAWW, de factuur die hieruit volgt kan je vervolgens zelf betalen

Je hoeft dus zelf alleen mutaties en uren aan te leveren, de salarissen van je medewerkers te betalen en je medewerkers te informeren, verder regelen wij alles voor je. Ideaal als je ervoor kiest je salarisadministratie uit te besteden.

Als KEKZ jouw salarisadministratie verzorgt, heb je direct de basis voor een goede personeelsadministratie door de gegevens die wij hebben ingevoerd. Wij zorgen voor de basisinrichting van je HR-omgeving, die je vervolgens zelf kunt vullen en verder in kunt richten naar jouw wensen. Je doet dat in een beveiligde online omgeving die 24/7 beschikbaar is. Wat houdt dat precies in?

  • Je kan alle belangrijke documenten zoals contracten, diploma’s en VOG’s in je eigen digitale dossier plaatsen.
  • Je bepaalt daarna zelf welke medewerkers binnen dit dossier toegang hebben tot welke gegevens.
  • Je kan hier ook eenvoudig verzuim registreren, zodat je meldingen in verband met de Wet Poortwachter ontvangt. Ook een koppeling met de Arbodienst is mogelijk.
  • Medewerkers kunnen digitaal verlof aanvragen, waarna jij de verlofaanvragen van je medewerkers eenvoudig en snel kan registreren en verwerken.
  • Je kan zelf signalen instellen, zodat je nooit meer een contractverlenging, jubileum of belangrijke P&O-taken vergeet.

KEKZ richt een basis HR-omgeving in met de volgende functionaliteit:

  • digitaal dossier, waarin jij als klant zelf het volgende per medewerker kan doen:
    • belangrijke documenten (zoals contracten, diploma’s, kopie ID bewijs en VOG’s et cetera) in het dossier van de medewerker plaatsen
  • digitaal portaal voor medewerkers. Zij kunnen zelf:
    • loonstroken en jaaropgaves inzien en downloaden
    • persoonlijke gegevens aanpassen of wijzigingen doorgeven
    • verlof aanvragen (je medewerkers hebben dus inzicht in hun verlofsaldo)
    • declaraties indienen
    • toegang tot eigen medewerkersdossier (jij bepaalt welke documenten uit het dossier te zien zijn voor een medewerker)
  • signalering voor contractverlenging, einde proeftijd, oproepkracht twaalf maanden in dienst (wet WAB), jubilea, verjaardagen, verzuimsignalen Wet Poortwachter, mogelijkheid tot toevoegen van eigen actiepunten
  • verlofregistratie: volgens cao ingericht (vakantie-uren en verlofbudget-uren) en met mogelijkheid tijd voor tijd hierin op te nemen
  • verzuimregistratie (inclusief benodigde UWV-formulieren en signalen ten behoeve van de Wet Poortwachter)
  • standaardrapportages, waaronder:
    • overzicht personeel en contracten
    • verlofoverzicht
    • verzuimoverzicht
    • werkgeverskosten per afdeling, kostenplaats, medewerker et cetera
    • headcount (FTE-rapportage per bedrijf, afdeling en kostenplaats)
    • maandelijks overzicht werkkostenregeling met beschikbare vrije ruimte.

Voor de salarisverwerking betaal je een vast bedrag. Dit bedrag is inclusief:

  • toevoegen van nieuwe medewerkers
  • verwerken van aangeleverde mutaties
  • pro forma berekeningen
  • loon-, pensioen- en PAWW aangiftes
  • maandelijkse journaalpost, inclusief eventuele doorbelasting naar andere locaties en opvangvormen
  • beantwoorden van vragen van directie, managers en medewerkers door onze salarisadministrateurs
  • verwerken van vragen over loonbeslagen en dergelijke
  • opstellen van werkgeversverklaringen
  • het leveren van gevraagd en ongevraagd advies over voorwaarden voor medewerkers, fiscale mogelijkheden binnen de kaders van de cao kinderopvang, et cetera.

De inrichtingskosten verschillen per organisatie. De kosten zijn afhankelijk van het aantal BV’s en het aantal medewerkers. Vraag vrijblijvend een offerte aan, waarin we deze eenmalige kosten voor je berekenen.

KEKZ-medewerkers hebben een persoonlijke aanpak; klanten van KEKZ bellen niet naar een helpdesk, maar naar een bekende KEKZ-medewerker, die weet wat binnen de organisatie speelt. Je hebt je eigen salarisadministrateur op afstand.

Wil je er zeker van zijn dat jouw salarissen elke maand kloppen en jouw salarisadministratie volgens de laatste cao kinderopvang en wet- en regelgeving geregeld is? En dat je altijd de juiste afdracht van premies en belastingen doet? Besteed dan jouw salarisadministratie uit aan KEKZ.

Neem voor meer informatie en mogelijkheden over salarisadministratie contact met ons op via mailons@kekz.nl of 070-2055768.

Aanvullende diensten

Naast het verzorgen van de salarisadministratie, kan KEKZ optioneel ook de volgende administratieve (HR) taken verzorgen:

  • aanpassen van reiskosten bij verzuim langer dan zes weken of bij zwangerschapsverlof
  • loonkorting toepassen bij verzuim langer dan zes maanden, uitvraag met betrekking tot re-integratietoeslag
  • inrichten van op maat gemaakte HR workflows (bijvoorbeeld workflow arbeidsovereenkomst nieuwe medewerker, wijziging arbeidsovereenkomst, studieovereenkomst; mogelijkheid tot digitaal ondertekenen van deze overeenkomsten)
  • koppeling naar de Arbodienst.

Hier hanteren we een uurtarief voor, heb je interesse in deze optie, geef het aan dan maken we een vrijblijvende offerte voor je.

Samenwerking KidsKonnect

Wij zijn altijd op zoek naar mogelijkheden om onze klanten nog beter van dienst te kunnen zijn. Onze samenwerking met KidsKonnect is daar een voorbeeld van. Voor KidsKonnect klanten die werken met Portabase of Flexkids kunnen we een koppeling realiseren tussen de personeelsplanning en Nmbrs. Zo worden de uren van je medewerkers elke maand automatisch ingelezen in onze salarisadministratie. Dat scheelt jou weer werk.

Wil je weten met welke software pakketten we nog meer een koppeling kunnen realiseren? Neem dan contact met ons op via mailons@kekz.nl of 070-2055768.

Zorgeloze salarisadministratie door een kinderopvangspecialist

  • Wij zijn volledig gericht op de kinderopvang en weten daardoor exact wat er nodig is om de salarisadministratie voor kinderopvangorganisaties foutloos en volgens de laatste wet- en regelgeving in te richten en te organiseren. Dat geeft jou als klant van KEKZ zekerheid en vertrouwen.
  • KEKZ stemt het salarisproces volledig af op jouw wensen. Zo weet je zeker dat de salarissen betaald worden op het moment dat jij dat wil en krijg je voor jou relevante rapportages en informatie.
  • En we zorgen niet alleen voor de salarisverwerking, je krijgt ook toegang tot een digitale omgeving waar je je personeelsadministratie in kan verzorgen.
  • KEKZ is een sparringpartner voor je HR- en financiële medewerkers. Onze salarisadministrateurs helpen je graag als je bijvoorbeeld advies wil over financiële vraagstukken of als je vragen hebt over fiscale mogelijkheden binnen de kaders van de cao kinderopvang.

Maandelijks eenvoudig je salarissen laten verwerken

Maandelijks lever je jouw mutaties en goedgekeurde uren aan, die wij vervolgens verwerken in onze salarisadministratie, heel eenvoudig.

Als we de salarisverwerking hebben afgerond, ontvang je van ons een overzicht van alle betaalde salarissen en een loonjournaalpost ten behoeve van jouw financiële administratie. Zo heb je maandelijks een helder overzicht van je loonkosten. En hebben jij of je medewerkers vragen over hun salaris? Dan kunnen ze daarvoor altijd rechtstreeks bij ons terecht.

En dat alles voor een vast tarief per maand

Interesse? Neem contact met ons op via e-mail mailons@kekz.nl of bel naar 070-2055768.