Workshop gastvrijheid

Gastvrijheid is een begrip in de dienstverlenende sector en wordt omschreven als ‘het geheel van activiteiten die samenhangen met het professioneel ontvangen van gasten’. Ook in de kinderopvang is gastvrijheid een belangrijk thema. Maar hoe doe je dat, gastvrij zijn binnen de kinderopvang? En wat heb je binnen je organisatie en je team nodig om gastvrij te kunnen zijn?

Inhoud van de workshop

Tijdens de gastvrijheid workshop komen de volgende onderwerpen aan bod:

  • Wat is gastvrijheid en waarom is het belangrijk?
  • De ouder als klant, wat betekent dat?

Hoe communiceer je tijdens verschillende contactmomenten:

  • Rondleiding
  • Breng- en haalmoment
  • Oudergesprekken
  • Hoe communiceer je met klanten?

Duur van de workshop

Deze workshop is heel flexibel in te delen. Alle onderwerpen kunnen in een uurtje goed worden behandeld. Dit is handig op het moment dat je bijvoorbeeld een korte workshop zoekt voor een opleidingsavond of teambuildingssessie. Echter biedt de inhoud van de workshop voldoende mogelijkheden om praktijkoefeningen toe te voegen, in dat geval kunnen we rustig een dagdeel vullen met deze workshop.

Voor wie is deze training?

Vestigingsmanagers, locatiemanagers, adjunct-vestigingsmanagers, wijkmanagers, unitmanagers, pedagogisch medewerkers kinderdagverblijf en/of buitenschoolse opvang, medewerkers IKC.

Meer informatie?

Interesse in een training op locatie of extern? Benieuwd naar de mogelijkheden en kosten? Neem dan contact op met jessica@kekz.nl of bel 070-2055768