Hoe blijf je jezelf in een verkoopgesprek?

Hoe zorg je ervoor dat klanten voor jouw organisatie of locatie kiezen?

De waarde van kinderopvang laat zich niet vertalen in gladde verkooptechnieken juist omdat kinderopvang zo puur is. De meeste werknemers in de kinderopvang werken er met passie en dat voel je. Want hoe waardevol is het dat je medewerkers andermans kinderen liefdevol opvangen en ze de ruimte geven te ontdekken en te ontwikkelen, dat je dat altijd doet in samenwerking met ouders en ook met de school bij buitenschoolse opvang.

Hoe vaak vertellen jouw medewerkers eigenlijk over wat ze allemaal doen? Zij denken snel dat hun bijdrage gewoon bij het werk hoort en heel normaal is. Maar dat is het niet, het is bijzonder en daar mag en moeten zij over vertellen. Is het dan zo simpel om kinderopvang te verkopen? Ja dat is het! Doe jezelf, jouw medewerkers en jouw ouders een groot plezier, laat medewerkers vanaf nu vertellen wat ze waard zijn!

Ga vertellen wat je waard bent, ga verkopen!

Goede kinderopvang is goud waard. Dat mag je ouders vertellen, dat moet. Want alleen dan worden zij zich bewust van die waarde. Dus ga verkopen. Laat medewerkers vertellen wat ze waard zijn, wat ze kunnen en wat hun organisatie bijzonder maakt. Op de website, op social media , maar vooral elke dag in hun contact met ouders. Je doet er ouders een groot plezier mee. En niet alleen ouders. De medewerkers die wij trainingen geven, verlaten de zaal een paar uur later vol trots en inzicht. Omdat ze zich bewust zijn van hun toegevoegde waarde, van wat hen en de organisatie waarvoor ze werken uniek maakt. Een prachtig resultaat!

Hoe verkoop je woensdag en vrijdag?

Wilt je dat je medewerkers ook leren hoe ze kinderopvang verkopen vanuit hun passie en betrokkenheid? Schrijf hen dan in voor onze ‘Rondleiding 2.0 training’. Tijdens deze rondleidingstraining, speciaal gericht op kinderopvang leren deelnemers van ons, van zichzelf en van elkaar:

  • Hoe ze de dienstverlening het best kunnen presenteren aan klanten en potentiële klanten, bijvoorbeeld tijdens rondleidingen of oudergesprekken
  • Hoe ze hun klanten zo veel mogelijk ontzorgen zonder over hun eigen grenzen heen te gaan
  • Hoe ze zichzelf kunnen blijven tijdens een verkoopgesprek
  • Hoe ze rust in bouwen zodat ze goed voorbereid een rondleiding in gaan
  • Hoe ze moeilijke dagen als woensdag en vrijdag vol krijgen
  • Tips &tricks om rondleidingen om te zetten in contracten

Programma

Tijdens de training wordt de theorie afgewisseld met inzichtelijke praktijkcases door middel van rollenspellen vol overgave en uiteraard veel humor! In een klein gezelschap van maximaal 10 deelnemers duiken we eerst beeldend in de theorie. Daarna verdelen we de deelnemers in groepjes en sluiten we de ochtend af met praktijkcases die we daarna samen evalueren. Na de lunch gaan we door met een stuk theorie en vooral veel oefenen. We sluiten gezamenlijk af met een evaluatie en het delen van onze inzichten.

Medewerkers gaan naar huis met een dosis zelfvertrouwen en kunnen het geleerde daarna meteen in praktijk brengen op je vestiging. Direct resultaat!

Voor wie is deze training?

Vestigingsmanagers, locatiemanagers, adjunct-vestigingsmanagers, wijkmanagers, unitmanagers, pedagogisch medewerkers kinderdagverblijf en/of buitenschoolse opvang, medewerkers IKC.

Aanmelden

Interesse in een training op locatie of extern? Neem dan contact op met Jessica@kekz.nl of bel 070-2055768