Locatiemanager (Pijnacker, 36 uur per week)
Introductie
Zet jij je leidinggevende ervaring en ambities in de kinderopvang graag in voor nieuwe ontwikkelingen? Word jij enthousiast van het vormgeven van de samenwerking tussen kinderopvang en onderwijs binnen een integraal kindcentrum en op een nieuwe locatie? Dan kan deze functie bij SkippyPepijn zomaar jouw nieuwe uitdaging zijn! Wij zijn namelijk op zoek naar een
Locatiemanager (36 uur per week, Pijnacker)
Organisatie
SkippyPepijn is al jaren een betrouwbare kinderopvangpartner in de gemeenten Pijnacker, Nootdorp en Delfgauw. Met ruim twintig locaties, waarvan veertien binnen integrale kindcentra (sommige al gerealiseerd, andere nog in ontwikkeling), en 260 medewerkers is SkippyPepijn een gezonde en stabiele organisatie. Dat is fijn, maar stilstaan past niet bij de organisatie. SkippyPepijn barst van de ambities en zoekt nieuwe mensen die staan te trappelen om die ambities samen waar te maken.
De komende jaren gaat SkippyPepijn flink groeien, vooral door de vorming van nog meer integrale kindcentra. De samenwerking met onderwijs is altijd al sterk geweest, maar zal de komende jaren nog intensiever worden. Ook op pedagogisch vlak is SkippyPepijn volop in ontwikkeling. Kernwoorden in de pedagogische visie zijn innovatie, talentontwikkeling en groen. Die kernwoorden zie je overal in terug: in activiteiten, gebruikte materialen en de nieuwe huisstijl die op dit moment wordt uitgerold.
SkippyPepijn is een organisatie waar kinderen genieten, ouders voor omrijden en medewerkers voor in de rij staan. Om deze ambitie waar te maken zijn professionele, betrokken medewerkers nodig. En die heeft SkippyPepijn. De medewerkers leveren een actieve bijdrage aan alles waar SkippyPepijn voor staat. Dat doen ze door mee te werken aan het vormgeven en realiseren van de ambities en door de pedagogische visie te vertalen naar de dagelijkse praktijk.
Functie
We zoeken een locatiemanager voor twee locaties binnen Pijnacker. Locatie Kowari is gevestigd in de wijk Keijzershof in Pijnacker en bestaat uit twee locaties: een kinderdagverblijf met vijf groepen en een locatie met drie peuteropvang groepen en een grote buitenschoolse opvang. De buitenschoolse opvang is gevestigd een multifunctionele accommodatie, samen met drie scholen en een sportaccommodatie. De buitenschoolse opvang maakt dagelijks gebruik van alle sportfaciliteiten, waaronder twee handbalvelden. Het is een fantastische plek voor kinderen en medewerkers.
Locatie Quokka is gevestigd in Pijnacker Koningshof en bestaat uit een peuteropvang groep en buitenschoolse opvang. Op deze BSO groep komen kinderen van verschillende scholen in de wijk maar ook enkele kinderen uit het speciaal onderwijs met een extra begeleidingsbehoefte hebben op Quokka een fijne plek na schooltijd. Het volledige team van Kowari en Quokka bestaat uit ongeveer 60 medewerkers.
Als locatiemanager zorg je er samen met jouw team voor dat jouw locaties uitblinken in kwaliteit en oudertevredenheid. En natuurlijk dat ze financieel gezond zijn. Als leidinggevende heb je een coachende en sturende rol. Jouw medewerkers weten wat je van ze verwacht en je zorgt er met je enthousiasme voor dat ze zich elke dag inzetten en ontwikkelen.
Je bent als locatiemanager ook verantwoordelijk voor de samenwerking met de drie onderwijspartners op de buitenschoolse opvanglocatie en het realiseren van de groeiambitie op deze locatie. In de zeer nabije toekomst staat een nieuwbouwproject op de planning en is het de bedoeling dat onderwijs en opvang nog intensiever gaan samenwerken binnen een integraal kindcentrum. Als Locatiemanager zorg jij ervoor dat de kinderopvang binnen het pand en binnen de samenwerking de juiste plek krijgt. Een geweldige uitdaging dus voor een ervaren, ambitieuze leidinggevende met een visie op de samenwerking tussen kinderopvang en onderwijs.
Vanaf dit jaar zal er ook met regio ondersteuners gewerkt worden. Deze coördineren en monitoren alle (administratieve) processen die door een locatiemanager moeten worden uitgevoerd.
Zij maken (in afstemming en op basis van jaaragenda) afspraken over op te leveren data met diverse afdelingen en signaleren eventuele afwijkingen. Als locatiemanager ben je eindverantwoordelijk voor de processen kwaliteit, veiligheid, bedrijfsvoering en goed werkgeverschap op de eigen locaties.
Functie-eisen
Wij komen graag in contact met je als je over de volgende ervaring en/of eigenschappen beschikt:
- HBO werk- en denkniveau. Bij voorkeur heb je een afgeronde Hbo-opleiding gericht op werken in de kinderopvang
- Je bent een ervaren manager in de kinderopvang
- Ervaring met IKC-vorming en nieuwbouwprojecten is een pré, maar niet noodzakelijk
- Je weet hoe je kinderopvang stevig positioneert binnen de samenwerking met onderwijs en je hebt daar een duidelijke visie op
- Je bent toegankelijk en benaderbaar, maar ook zakelijk en je weet deze eigenschappen op de juiste momenten op de juiste manier in te zetten
- Je bent 36 uur per week beschikbaar, in elk geval op de vrijdag
- Je houdt van een uitdaging: een hogere klanttevredenheid, goed werkgeverschap, een beter financieel resultaat, de beste samenwerking met partners, jij draait er je hand niet voor om.
- Je weet ook hoe je je eigen werkplezier op pijl moet houden
Aanbod
We hopen dat het duidelijk is: dit is een uitdagende functie waar je je tanden in kunt zetten binnen een organisatie waar jij ook je eigen ambities waar kunt maken, een betrouwbare en inspirerende kinderopvangorganisatie die in verbinding staat met haar samenwerkingspartners. Je krijgt in eerste instantie een tijdelijke aanstelling, met uitzicht op een vast dienstverband. Inschaling vindt plaats in schaal 10 van de cao kinderopvang.
Inlichtingen
Heb je vragen? Neem dan contact op met Suus Hasselbach via suus@kekz.nl of 06 – 86 80 75 92.
Sollicitatie
Is dit een uitdaging waar jij blij van wordt? Dan zien we je reactie graag tegemoet. Solliciteren kan via de solliciteer button.