HR Adviseur (24-28 uur, Regio Haarlemmermeer)
Introductie
Heeft het HRM vakgebied voor jou geen geheimen en wil je werken binnen een maatschappelijke organisatie in de kinderopvang? En ben je op zoek naar een volgende stap, dan is deze functie zeker iets voor jou! KEKZ zoekt voor Stichting Kinderopvang Haarlemmermeer (SKH) namelijk een
HR Adviseur voor 24-28 uur per week – Regio Haarlemmermeer
Organisatie
Stichting Kinderopvang Haarlemmermeer (SKH) is een professionele organisatie, die pedagogisch verantwoorde en kwalitatief goede kinderopvang biedt o.a. in Hoofddorp en Nieuw-Vennep, maar ook in Lisserbroek, Rijsenhout, Zwanenburg, Badhoevedorp, Vijfhuizen en Buitenkaag. Met 9 kinderdagverblijven, 24 pre-schools/peuteropvanglocaties en 13 buitenschoolse opvanglocaties. Al 50 jaar! We bieden al kinderopvang sinds 1971 vanuit een sterk ontwikkelde sociale en maatschappelijke betrokkenheid en zonder winstoogmerk. In 50 jaar zijn we uitgegroeid tot dé kinderopvang in de Haarlemmermeer. Samen met lokale organisaties zorgen we voor een heerlijke omgeving waarin je kind graag is en goed kan opgroeien. We werken samen met allerlei organisaties uit de Haarlemmermeer. We zijn partner van de gemeente, CJG, JOGG, veel basisscholen en diverse andere lokale organisaties. Een aantal van onze vestigingen maakt deel uit van zogenaamde Brede Scholen en een IKC. Onze kinderopvang zorgt voor blije kinderen én ouders, je kind kan zich optimaal ontwikkelen en gezond en veilig opgroeien, de opvang is liefdevol en we werken vanuit “met elkaar”.
Functie
Wat ga je doen als HR adviseur binnen SKH?
Als HR adviseur ben je verantwoordelijk voor het uitvoeren, ontwikkelen en implementeren van het HRM-beleid gericht op de koers van SKH. Daarbij ben je een sparringpartner voor de directie en geef je gevraagd en ongevraagd advies. Daarnaast begeleidt je de junior HR adviseur op een coachende manier, zodat die het HRM vakgebied steeds meer eigen kan maken binnen SKH.
Projectmatig werk je samen met de overige stafmedewerkers, zoals het team marketing en communicatie of de salarisadministratie. Je bent het aanspreekpunt voor de clustermanagers die personele en arbeidsrechtelijke vraagstukken kunnen hebben op het gebied van verzuim, de cao kinderopvang, wet- en regelgeving, in- en uitstroom van medewerkers. Tevens ben je casemanager inzake het verzuim en onderhoud je de contacten met de Arbodienst.
Binnen jouw aandachtsgebied valt ook de Arbo risico-inventarisatie en -evaluatie (RIE), waarvan je ontwikkelingen bijhoudt en vertaalt naar organisatiebeleid. Daarnaast geef je zo nodig uitvoering aan alle overige werkzaamheden op personeelsgebied. Je neemt deel aan het HR- en stafoverleg en op aanvraag ook aan overige overleggen. De functie valt onder de directeur bedrijfsvoering. Je hebt tweewekelijks werkoverleg met hem en wekelijks een kort casusoverleg met hem en de directeur-bestuurder.
Team
Je komt te werken binnen een nieuw HR-team met twee andere collega’s. Een junior HR adviseur en een recruiter die ook gespecialiseerd is in het onboarding proces binnen SKH. In deze functie zal je de eerste maanden de Junior HR adviseur coachen en begeleiden op de werkvloer. Team HR maakt deel uit van het bedrijfsbureau, hieronder vallen de collega’s van facilitair, marketing & communicatie, customer care, salarisadministratie, directie en HR. Bij vakantie en/of afwezigheid wordt binnen het HR-team onderlinge uitwisselbaarheid verwacht.
Functie-eisen
Wat vragen we van jou?
- Minimaal hbo werk- en denkniveau verkregen door o.a. een afgeronde relevante hbo-opleiding op het gebied van HRM;
- Minimaal 3 jaar werkervaring in een vergelijkbare functie;
- Analytisch vermogen met betrekking tot personeels- en organisatievraagstukken;
- Je onderkent nieuwe trends en maatschappelijke ontwikkelingen en vertaalt deze in praktische beleidsvoorstellen;
- Je kunt zelfstandig werken;
- Je geniet ervan om jouw junior collega te coachen op de werkvloer
- Je schakelt gemakkelijk tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau;
- Klantgerichte en dienstverlenende instelling en een proactieve houding;
- Accuraat, integer, flexibel en enthousiast;
- Uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden; je staat positief en oplossingsgericht in het leven en in je werk;
- Uitstekende schriftelijke vaardigheden, je bent in staat om beleid concreet en helder te verwoorden;
- Goede kennis van HRM-systemen, kennis van AFAS (Profit en InSite) is een pré.
Aanbod
Wat bieden we jou?
- Een gezellige, maatschappelijke organisatie met korte communicatielijnen. Werken bij een bedrijf waar maatschappelijke en sociale betrokkenheid nog een echte waarde is.
- Een baan voor 24-28 uur per week, de werkdagen- en tijden worden in overleg vastgesteld
- Een plek waar je je kan en mag ontwikkelen
- Een salaris in schaal 9 van de cao kinderopvang, afhankelijk van leeftijd en ervaring
- Een vakantietoeslag van 8%
- 3% eindejaarsuitkering
- 210 verlofuren per jaar op basis van 36 uur per week
- Een bijdrage in de premie van je ziektekostenverzekering
- Deelname aan een pensioenfonds
- Reiskostenvergoeding
- Voorrang bij eventuele plaatsing van je eigen kinderen
- Een leuke, uitdagende baan in een prettige werkomgeving met enthousiaste en betrokken collega’s!
Inlichtingen
Heb je interesse in deze uitdagende functie? Stuur dan je CV en motivatie naar Suus Hasselbach, recruiter bij KEKZ, door te mailen naar Suus@kekz.nl. Voor vragen of aanvullende informatie kun je bellen naar 070-2055768.