Online training kinderopvang
KEKZ presenteert met trots haar eerste online training, een training die gericht is op het vergaren van kennis op het gebied van kwaliteit en bedrijfsvoering in de kinderopvang.
Voor wie is de online training kinderopvang?
De training is zowel interessant voor medewerkers die voor het eerst gaan werken in de kinderopvang als voor mensen die al langer werkzaam zijn in de sector, zoals locatiemanagers of kantoormedewerkers en -managers. Ook voor IKC directeuren die meer willen weten over de kinderopvang is deze training interessant.
Inhoud van de training
De training bestaat uit twee dagen, elk verdeeld in twee dagdelen van 10.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 15.00 uur, waarin diverse onderwerpen aan bod komen. Hieronder een korte weergave van de onderwerpen per dag.
Dag 1:
De kinderopvangmarkt:
- Hoe ziet de kinderopvang markt eruit
- Welke aanbieders zijn er
- Welke ontwikkelingen zijn er die belangrijk zijn voor ons werk
De waarde van kinderopvang:
- Welke opvangvormen zijn er
- Welke verschillen en overeenkomsten zijn er tussen die opvangvormen
- Wat is de waarde van kinderopvang voor kinderen, ouders en de maatschappij
Beleid en kwaliteit:
- Hoe en door wie wordt beleid gemaakt
- Hoe wordt er op gecontroleerd
Wet- en regelgeving:
- Binnen welke kaders opereren we in de kinderopvang
- De wet IKK, wat houdt dit in, wat zijn de effecten van deze wet voor je organisatie en hoe kun je je locaties optimaal inrichten binnen de kaders van deze wet
Dag 2:
Bedrijfsvoering in de kinderopvang
- Wat zijn de belangrijkste doelstellingen binnen je kinderopvangorganisatie
- Hoe maak je kwalitatieve en kwantitatieve doelstellingen meetbaar
- Hoe bepaal je je doelstellingen en hoe stuur je erop
- Hoe maak je het ideale rooster
Het klantproces en je ondersteunende (interne) processen
- Hoe ziet het klantproces eruit
- Welke contactmomenten zijn er en hoe zet je die in voor een optimale klantbeleving
- Welke ondersteunende processen zijn er binnen je organisatie en welke bijdrage leveren deze processen aan de klantbeleving
- Hoe koppel je ieder ondersteunend proces aan het klantproces
Praktische informatie
- Kosten voor deze training bedragen 590,- euro p.p. excl. BTW
- Het is ook mogelijk een van beide dagen te volgen voor 295,- euro p.p. excl. BTW
- Je kunt de training eenvoudig thuis achter je laptop volgen
- Vragen tijdens de training kun je stellen via een chatfunctie
De volgende training staat gepland op dinsdag 20 april en donderdag 29 april.
Overige data 2021:
- 18 en 25 mei
- 21 en 28 september
- 9 en 16 november
Wil je de training liever volgen in onze trainingsruimte in Den Haag? In 2020 bieden we deze training helaas niet meer aan, maar wie weet wel in 2021. Kijk voor meer informatie op deze pagina
Meld je hier aan
Nog vragen?
Meer weten over deze of andere workshops en trainingen? Mail mailons@kekz.nl of bel naar 070-2055768