Online training bedrijfsvoering kinderopvang

Ondernemers in de kinderopvang spannen zich dagelijks in voor het leveren van kwalitatief hoogwaardige opvang die aansluit bij de wensen en verwachtingen van hun (potentiële) klanten, de ouders. De professionals uit de sector, met name pedagogisch medewerkers, spelen een essentiële rol in het vormgeven en leveren van de kwaliteit van de dienstverlening. De overheid op haar beurt is van cruciaal belang in haar toezichthoudende en kaderstellende rol vanuit de Wet Kinderopvang en daaraan gekoppelde kwaliteitseisen.

Het leveren van de dienst kinderopvang vraagt om ondernemerschap. De bedrijfsvoering die daarbij komt kijken kent vele facetten: van personeelsplanning tot marketing en verkoop en van beleid en kwaliteit tot financieel management. Ook de aansturing van een team met kinderopvang professionals vraagt om specifieke vaardigheden. In de training ‘kwaliteit en bedrijfsvoering in de kinderopvang’ komen alle facetten die belangrijk zijn voor de kwaliteit en bedrijfsvoering aan de orde. De training biedt inspiratie en geeft informatie over hoe je een inhoudelijk goede ondernemer, werkgever en financieel gezonde kinderopvangorganisatie kunt worden en blijven.

Voor wie is de training?

De training is zowel interessant voor medewerkers die voor het eerst gaan werken in de kinderopvang als voor mensen die al langer werkzaam zijn in de sector, zoals locatiemanagers of kantoormedewerkers en -managers. Ook voor IKC directeuren die meer willen weten over de kinderopvang is deze training interessant.

De training bestaat uit twee dagen, elk verdeeld in twee dagdelen van 10.00 tot 12.00 uur en van 13.00 tot 15.00 uur, waarin diverse onderwerpen aan bod komen. Hieronder een korte weergave van de onderwerpen per dag.

Dag 1:

De kinderopvangmarkt:

  • Hoe ziet de kinderopvang markt eruit
  • Welke aanbieders zijn er
  • Welke ontwikkelingen zijn er die belangrijk zijn voor ons werk

De waarde van kinderopvang:

  • Welke opvangvormen zijn er
  • Welke verschillen en overeenkomsten zijn er tussen die opvangvormen
  • Wat is de waarde van kinderopvang voor kinderen, ouders en de maatschappij

Beleid en kwaliteit:

  • Hoe en door wie wordt beleid gemaakt
  • Hoe wordt er op gecontroleerd

Wet- en regelgeving:

  • Binnen welke kaders opereren we in de kinderopvang
  • De wet IKK, wat houdt dit in, wat zijn de effecten van deze wet voor je organisatie en hoe kun je je locaties optimaal inrichten binnen de kaders van deze wet

Dag 2:

Bedrijfsvoering in de kinderopvang

  • Wat zijn de belangrijkste doelstellingen binnen je kinderopvangorganisatie
  • Hoe maak je kwalitatieve en kwantitatieve doelstellingen meetbaar
  • Hoe bepaal je je doelstellingen en hoe stuur je erop
  • Hoe maak je het ideale rooster

Het klantproces en je ondersteunende (interne) processen

  • Hoe ziet het klantproces eruit
  • Welke contactmomenten zijn er en hoe zet je die in voor een optimale klantbeleving
  • Welke ondersteunende processen zijn er binnen je organisatie en welke bijdrage leveren deze processen aan de klantbeleving
  • Hoe koppel je ieder ondersteunend proces aan het klantproces
  • Kosten voor deze training bedragen 590,- euro p.p. excl. BTW
  • Het is ook mogelijk een van beide dagen te volgen voor 395,- euro p.p. excl. BTW
  • Je kunt de training eenvoudig thuis achter je laptop volgen
  • Vragen tijdens de training kun je stellen via een chatfunctie

In 2022 bieden we de training enkel nog incompany  en op aanvraag aan.

Meld je hier aan

  • Als je je inschrijft voor de training, nemen we contact met je op zodra we voldoende inschrijvingen hebben om de trainingsdata vast te leggen.

Nog vragen?

Meer weten over deze of andere workshops en trainingen? Mail mailons@kekz.nl of bel naar 070-2055768